Małgorzata Komorowska – harfa

Małgorzata Komorowska, III Koncert Niepodległości 2011. Fot.Dawid Korczyński

Współpracuje z wieloma filharmoniami i orkiestrami w kraju (grała m.in. z  Sinfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Filharmonią Poznańską, Capellą Bydgostiensis ) i zagranicą (Continentals Orchestra & Choir, New European Orchestra). Jest członkiem Christian Art Centre z siedzibą w Rotterdamie.

Koncertuje solowo wraz z wybitnymi zespołami, daje recitale oraz tzw.” lecture” koncerty (w których w jednej osobie jest wykonawczynią i osobą prowadzącą ), a także autorskie spotkania muzyczne dla dzieci i młodzieży. Prezentuje literaturę harfową w jej bogactwie gatunków i stylów: począwszy od muzyki korzeni: celtyckiej i irlandzkiej oraz latynoamerykańskiej (harfa haczykowa), przez klasyczną muzykę epoki baroku, impresjonizmu, aż po muzykę z pogranicza jazzu i rozrywki oraz muzykę filmową. W polu jej zainteresowania znajduje się w także muzyka współczesna, polska i obca, co owocuje licznymi wykonaniami i prawykonaniami (m.in. M.Wierzbicki, D.Weissberg).

Współtworzy duet z sopranem oraz fletem, występując razem także jako trio. Jej repertuar kameralny obejmuje bardzo różnorodny repertuar z kwartetem smyczkowym.

Z ogromnym upodobaniem wykonuje dzieła chóralne, oryginalnie przeznaczone na śpiew i harfę solową (występowała m.in. z chórami New English Singers, Uniwersity Of Manitoba Singers, New European Singers, Schola Cantorum Bialostociensis, Pueri Cantant, Sine Nomie, Izrael Kibbutz Choir, Someday)

Dokonała wielu nagrań płytowych, m.in. Gloria Hosanna, z A Ceromony of Carolls  B.Brittena (na chór i harfę, 1995), Metafrazy na flet i harfę (1998), Rajski ptak na sopran i harfę (2000).

Uczestniczyła w realizacjach programów muzycznych dla Telewizji Polskiej, także nagrała autorski film muzyczny p.t. Metafrazy na flet i harfę.

Zapraszana do występów w wielu znaczących międzynarodowych festiwalach (Music Festiwal w Salzburgu, Christian Music Festiwal w Rotterdamie, Usti nad Labem, Gaude Mater w Częstochowie, Festiwale Organowe i Kameralne m.in. w Warszawie, Kamieniu Pomorskim, Tyńcu).

W kręgu jej zainteresowań są działania interdyscyplinarne; koncerty połączone z literaturą, wernisażami, wykładami, a także muzykoterapią. Współtworzy spektakle literacko-muzyczne wraz z Brigittą Assheuer, Olgierdem Łukaszewiczem, Mają Komorowską, Wojciechem Malajkatem, Janem Młodawskim, Ewą Segedą, Jerzym Zelnikiem. Wykonywała m.in. solowy program wraz z poezją recytowaną przez Piotra Adamczyka, Małgorzatę Kożuchowską i Andrzeja Seweryna w Auditorio Palazzo Pio w Rzymie.

Obok muzyki klasycznej, muzyka rozrywkowa oraz jazzowa jest jej ogromie bliska. Pracuje z zespołami jazzowymi (koncerty z Alchemikiem, Continental Orchestra and Brass, New Life Music, Cracow Brass Quntet), a nagrania dokonane na tym obszarze muzycznym są żywym wyrazem zainteresowań wykonawczych. Udzielała solowego głosu swego instrumentu na płycie Live in Holy City Michała Urbaniaka, ostatnich płytach Grzecha Piotrowskiego, płycie Zapominam siebie” Mate.O (wł.aranż.), Transitus Joachima Maencla czy Accustic Room 47.

Swoimi fascynacjami i doświadczeniami muzycznymi dzieli się z chorymi dziećmi podczas prowadzonych przez nią zajęć muzykoterapeutycznych.